16 april – 23 april 2024; Tuinenreis naar Mallorca

Het was een feest van herkenning. Oude bekenden ontmoetten elkaar en nieuwe gezichten werden hartelijk begroet op de bekende parkeerplaats te Venlo. In Eindhoven voegde zich Will, onze reisleider, bij het gezelschap.

Hij leidde ons niet alleen langs de verschillende hordes op het vliegveld, maar nam, als hij de kans kreeg, elke gelegenheid waar om over boom of plant die hij zag, iets te vertellen. Kwam de bus iets later bij het hotel, geen nood: Will ging met een groepje aan de wandel om de bomen, struiken en planten te bekijken en zijn kennis te delen.

In de stad Palma, waar we wat vrije tijd hadden, wist Will ons te wijzen op het werk van Gaudi; terwijl Thera, onze plaatselijke Haagse Mallorcaanse reisleidster , een groepje wees op de plaatselijke markthal, waar ze ervoor zorgde dat het groepje van heerlijke tapas werd voorzien.

Leuke momenten buiten het vaste programma.
Ook de jarigen werden niet vergeten. Zij werd verrast met een kroontje met lichtjes hij met een evenzo foute stropdas. Ook onze gids Thera was jarig en voelde zich duidelijk op haar gemak in de groep en trakteerde op koekjes.

En daar was ook nog Juan, de bezitter van de cactustuin in Ses Salines . Met slechts één medewerker werkte hij aan zijn droom en die van zijn overleden vader. Hij ontving geen enkele steun van wat voor instantie dan ook. Hij deelde zijn zorgen met ons. Hij wist niet hoe het verder moest. Wat zou je zo’n man graag helpen…

Het koor in de kloosterkerk was indrukwekkend. De wandeling in de botanische tuin deden we in de regen bij zeer lage temperatuur. Het deed niets af aan de stemming van een fijn gezelschap bij een fantastische reis!

Riet Drüsedau-de Koning